Stormvarning

I söndags blåste det ganska mycket och ju längre tid jag var i stallet desto mer blåste det. :-S Det är inget väder jag kan rida Hampus i, så jag släppte lös honom en stund på ridbanan istället.
 
Han ställde sig med spetsade öron och tittade på mig, undrade vad jag ville att han skulle göra. Goaste grabben! Skickade iväg honom runt fyrkantsspåret där han fick trava och galoppera lite i snön. Bockade några gånger gjorde han också. :-P
 
Han försökte gärna smita över till vänster varv när han gick i höger, så jag fokuserade en stund på att få honom att fortsätta runt ridbanan i höger varv. Som belöning fick han sedan galoppera runt mig på en stor volt i vänster varv. Så häftigt att kunna longera honom utan att ha någon lina, utan bara mitt kroppsspråk som höll kvar honom.
 
Sedan avslutade vi med att skritta av runt hela ridbanan, där han följde mig som en hund hela tiden. <3
 
Måndag och tisdag har det varit riktigt otrevligt väder, så jag har inte vågat mig ut i mörkret. Onsdag och torsdag har M hand om honom, så det blir först på fredag som jag får träffa honom igen. Längtar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0