Mer ork än väntat

Igår hade jag ont om tid, så det fick bli en stunds longering. Vi jobbade mest i höger varv och i princip bara i trav och galopp. Jag blev imponerad av hur mycket Hampus faktiskt orkade, men även på lina är det svårt att få honom att gå i tillräckligt snabb trav och galopp. Jag förstår nu vad F menade, han kan trava riktigt vettigt egentligen, men då måste man vara på honom hela tiden och pusha.
 
Det är något jag behöver ta med mig till ridningen också, att hela tiden kräva mer av honom (och mig). Det är så förbaskat lätt att nöja sig med okej, när man egentligen kan prestera fantastiskt...
 
Så det blir något att träna vidare på. :-)
 
Vi gjorde en hel del övergångar och tempoväxlingar, det går verkligen att nyansera mycket på lina. Jag var väldigt fascinerad av hur Hampus såg ut i kroppen, det var ju två månader jag såg honom från marken senast och visst har det hänt grejer! Han kommer ju alltid vara maffig och överbyggd, men oj vad han kan röra sig och vilken överlinje han fått. Så skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0