Pigg framför vagn

I måndags var jag så inspirerad av S besök, att jag beslöt mig för att pressa Hampus lite mer än vanligt. Blev sugen på att köra honom, det var ju ändå två månader sedan sist. Hampus var lugn under påselning och anspänning, man skulle kunna tro att han blivit körd regelbundet hela våren, när han egentligen bara körts nio pass totalt...
 
Gav oss iväg längs grusvägen och efter några minuter skritt blev det trav och galopp nonstop. Hampus var pigg och jobbade på riktigt bra bortåt, galoppen blev jämn men lite långsam. Snabbaste snittminuten bortåt blev 13,99 km/h. På hemväg blev det som vanligt lite mer drag i honom, med spetsade öron och stöd på bettet. <3 Här hade vi den snabbaste snittminuten på 17,72 km/h. Totalt körde vi 3,6 km på 27 minuter.
 
Vändningen gick riktigt hyfsat och Hampus var inte ens flåsig när vi var tillbaka i stallet för avspänning. Fascinerande hur pass vältränad han börjar bli vid körning. Nu skall vi bara våga köra en längre runda, men då måste jag trixa till bakselen lite mer...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0