Tänka om med träningen

S kom strax efter att jag hade skrittat av Hampus. Han flåsade och var svettig, så vi beslöt oss för att svampa av honom innan behandling. Hellre blöt än svettig enligt S. :-)
 
Hampus var svettig överallt utom på korset och för första gången tyckte han det var helt okej att bli duschad på huvudet. Det tar sig! :-D När han var svettfri gick jag för att hämta Ariel som sällskap och S började känna igenom honom.
 
Hon hittade en liten snedhet i bäckenet som jag fick hjälpa henne att justera och även att han är lite mer musklad i vänster bak än i höger. Precis som hovslagaren sagt, så måste jag få honom att använda höger bak mer. Så vi får fortsätta nöta i höger varv... ;-)
 
För att mjuka upp halsen lite extra fick han ström där i en halvtimme, medan S började massera resten av kroppen. Hon var så imponerad över hur mjuk han var i muskulaturen, mycket mjukare än tidigare hon masserat honom. Jag som upplevde ridpasset som väldigt tufft måste tänka om med träningen...
 
Det som är tuff och jobbig träning i mina ögon, är för Hampus kropp bara en ordentlig uppvärmning. Jag måste kräva mer av honom och framförallt våga kräva "tuffa" pass flera dagar i rad, utan att oroa mig för att han blir trött. Han blir inte det, han mår bara bra av det.
 
S påpekade att han var superfin i haserna, så mitt linimentande har gett resultat. Skönt! Hon fick kika på honom efteråt när han gick till hagen och var nöjd med hur han rörde sig.
 
Nu fortsätter vi som tidigare, men med tuffare pass och att våga kräva mer av honom. Även när jag själv tycker att jag kräver max... Fortsätta rida på helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0