Lite busig barbackatur

I lördags hade Hampus lite förhöjd temp, vilket han brukar få när han vaccinerats. Så han fick ta det lugn och bara vara i hagen, medan jag pysslade med honom.
 
I söndags var jag borta på turridning och rätt så slut när jag kom hem. Men jag saknade att rida Hampus så mycket att det blev en kort tur. M var med och red Krutow, vi skrittade på grusvägen bortåt och jag var så lat att jag red barbacka. :-P
 
På hemväg kom U åkandes som skulle kvällsfodra, så vi travade iväg till närmaste avtagsväg så hon lättare kunde åka förbi oss. Sedan var hästarna (och vi, hehe) upptända och då kunde vi inte låta bli att galoppera lite... ;-) Kände mig som en busig unge igen och Hampus lät mig för första gången galoppera barbacka. Bara jag slappnar av med benen så är det hur lätt som helst att sitta kvar. Bästa killen! :-D
 
Skulle behöva få in lite barbackaridning i vårt schema för att det är så nyttigt för balansen, men jag vet inte riktigt vad jag skall ta bort då. :-(
 
Just nu ser schemat ut så här:
 
M Powerwalk
Ti M rider
O Hoppning
To M rider
F Tömkörning
L Dressyr
S Galoppjobb
M M rider
Ti Klättring
O M rider
To Dressyr ute
F Löshoppning
L Körning
S Bomarbete
 
Kanske om dressyren ute fick vara barbacka? Hm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0