Ny sadel, nya grejer

Hampus har ju äntligen fått en fin hoppsadel som passar honom. :-) Men eftersom alla mina grejer var bruna, då hoppsadeln han hade innan var brun, så behövdes det köpas in ny utrustning.
 
Stigbyglarna hade jag sedan tidigare, men stigläder köpte jag på Göteborg Horse Show. Likaså ett snygg svart träns, även om dressyrtränset förstås hade fungerat.
 
Sadelgjorden fick jag tips om av sadelutprovaren, det är den svängda sadelgjord på marknaden som passar Hampus bäst. Det är en Globus Ronja som verkar väldigt mjuk i lädret. :-)
 
Slutligen har jag letat fram Hampus gamla tävlingsvojlock som jag aldrig fick använda 2011 och den passade perfekt till sadeln.
 
Visst blev det snyggt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0