Igångsättningen som återigen kom av sig...

Deprimerande... Men i veckan har jag jobbat övertid (8-20), så då har det inte funnits någon tid till hästarna mer än fodring och allmän koll. Sedan i lördags var det glashalt och då rider jag inte på Hampus utan broddar. Hovslagaren kommer och sätter i broddar på onsdag, jag längtar... Hampus spänner sig väldigt mycket om han inte har fäste och all vår ridning går just nu ut på att göra honom avspänd, så då är det bättre att han håller sig i hagen.
 
Samma med söndagen, det blåste halv storm och det skapar också bara en spänd häst. Hampus har då fullt upp med att hålla ordning på sin flock, inte kan han tramsa med matte då?
 
Känner hur ridsuget ökar mer och mer, jag vill ju jobba med honom nu! Men samtidigt vet jag att vi inte har några som helst måsten som skall uppfyllas, utan vi rider ju bara för nöjes skull. Så på det igen så kommer vi snart att vara i form igen. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0