Lyft på fötterna!

I lördags var det invigning av våra nya cavaletti. Jag hade hunnit ställa fram fyra stycken och de stod på lägsta höjden (17 cm) med skrittavstånd (70 cm). Vi tog oss ett par varv över dem och Hampus slog i med nästan varje hov i varje bom... ;-) Men de var verkligen värda varje krona, för trots allt smällande rörde sig ingen bom utan stod stabilt kvar på rätt ställe. Så skönt!
 
Skrittade sedan iväg till ridbanan och jobbade där i några minuter i trav och galopp. Fick inte samma otroliga känsla i lördags jämfört med tidigare, men så red jag i hoppsadeln och kände mig själv ganska obalanserad. Måste verkligen träna upp min lätta sits igen! Vi travade över de fyra "bommarna" som jag lagt på ridbanan följt av galoppfattning efter kortsidan. Bommarna är plaströr som blev över vid brorsans renovering. Fungerar helt okej för Hampus.
 
Hampus frustade och var nöjd över jobbet, så vi skrittade hem igen och tog oss en sväng över cavalettibommarna igen. Han fortsatte att knacka i, även om det inte var lika illa. Skall träna några gånger till och sedan ändra till travavstånd. Kommer inte flytta bommarna till ridbanan förrän till våren, snart kommer ändå snön och begraver allt. ;-)
 
Tillbaka i stallet var han svettig, så jag borde klippa mer än jag gjorde. Hm... Får se om jag vågar mig på det någon helg framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0