Redo för vintern!

Igår kom hovslagaren och skodde om Hampus. Nya skor blev det och fyra brodd i varje hov. Jag vet att glidmomentet hämmas med så många brodd, men för mig känns det viktigare att Hampus inte går och spänner sig för att han är orolig för att halka.
 
Han stod och sov som alltid när hovslagaren håller på och var sedan väldigt nöjd när han gick till hagen och hade fäste. Nu törs vi rida på lite mer framöver och så får jag använda hans fina boots igen!
 
 
Hampus var väldigt upprörd över att inte flocken var samlad när hovslagaren var på plats. Det var okej så länge han skoddes, men när han sedan lämnades i hagen med Ariel, medan Grålle verkades och Ricky var sällskap, så var det jobbigt och fruktansvärt. ;-) Han gnäggade högt när Grålle kom ut i hagen igen, ännu högre när Ricky kom ut igen och sedan när Ariel var tillbaka efter sin verkning så hade småttingarna övergivit Hampus (för roliga lekar i skogen) och då var givetvis Ariel den viktigaste hästen i världen... :-P Min goa farbror som blivit ledarhingst på gamla dar. ;-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0