Dressyr på stubbåkern

I fredags var jag äntligen nere i Uppsala igen. Hampus verkade glad att se mig, när jag lämnade stallet för att hämta utrustning gnäggade han när jag kom in igen, fast han hade sällskap av andra hästar. Mattes hjärtehäst!
 
Vi skrittade bort till stubbåkern, för ett sista dressyrpass. Började med att jogga fram i trav och galopp, sedan arbetade vi med halter, fram- och bakdelsvändningar. Längtar till vi kan träna för tränare igen, tror det kan behövas... Sedan blev det massor med övergångar, han blir så himla fin av det arbetet. Elektrisk liksom... Sedan var bensinen slut så det blev avskrittning.
 
Just nu blir det ju ganska korta pass, i och med att han vilat så pass mycket. Men snart hoppas jag att vi är på samma nivå som i våras, då vi verkilgen började nosa på riktigt jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0