Hosthäst?

Igår var det uteritt med lite dressyrtänk på schemat, så efter att vi skrittat igång längs grusvägen blev det jogg på lång tygel. Hampus började hosta, så pass mycket att han var tvungen att bryta av till skritt. :-( Han fick skritta och pusta en stund, utan att han hostade, sedan provade jag att galoppera i uppförsbacken som han älskar att galoppera i.
 
Han fattade nöjt galopp, men redan efter några språng började han hosta igen. Inte bra... Eftersom jag är lite rädd om min älskade farbror så tog jag det säkra före det osäkra och skrittade lugnt hem igen. Väl hemma hade han en stor klump med hösilage runt bettet, så jag hoppas att det var den som gjorde att han hostade och inget allvarligare. Men för säkerhets skull kommer jag ta det lugnt även idag och tempa honom innan nästa tuffare pass.
 
Han var svettig under padden också, men det var ganska varmt igår, så det kan ha varit det också. Hoppas verkligen att min älskling inte är sjuk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0