Jag också, matte!

Igår hade jag tagit in alla hästarna i stallet och grejat med både Ricky och Grålle. Då tittade Hampus på mig med lysande ögon och spetsade öron. Han trampade förväntansfullt med frambenen och hela han sade "Jag också, matte, jag vill också göra någonting!"
 
Så fast klockan egentligen var lite för mycket (hua, snart dags för reflexer igen!) gjorde jag i ordning honom för ridning. Blev bomlösa sadeln för första gången på evigheter och Hampus kastade sig över bettet när jag skulle tränsa. :-P
 
Vi red längs Storgatan i trav och galopp, precis som Ariel ville han endast fatta höger galopp. Hm... Vad gör jag som gör att de väljer höger hela tiden?
 
Vid första vändplanen vände vi hemåt och skrittade tillbaka, då var han inte andfådd när vi var hemma igen. Men mycket nöjd med sig själv. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0