Kan ändå inte låta bli...

Igår var planen att bara skritta ut en lugn runda, så för att inte fresta mig red jag barbacka. Vi skrittade iväg mot Storgatan, vände vid första vändplanen och skrittade hem igen. Totalt var vi ute i 25 minuter. Men jag kunde förstås inte hålla mig från att dressyra lite. :-P Vet inte vad som hänt med mig, men Hampus tycker också det är så ruskigt roligt, så då blir det lite mer dressyrtänk även ute.
 
Vi jobbade med halter, flytta ut bakdelen, skänkelvikning, öppna och rygga. Just rygga har helt fallit ur minnet på mig, det är grymt bra för Hampus rygg, speciellt när han börjar bli lösgjord i kroppen, men saknar lite av det där "sista" för att bli helt mjuk. Så mer ryggning kommer det bli framöver.
 
Vi var bägge nöjda när vi kom hem, han älskar verkligen att arbeta!

Kommentarer
Postat av: Emma

Att backa är superbra på alla sätt och vis tycker jag. Det är dessutom en sak som går att göra jobbig/arbetsintentiv även om underlaget är dåligt (stenhårt, fruset osv). Man får ut vettig träning tycker jag.

2014-12-10 @ 09:44:08
URL: http://emmashasteri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0