Mjukt och fluffigt

Det är så härligt med snö! Idag hade jag inga bekymmer med mig upp i sadeln, utan vi var bägge fokuserade på att ha roligt och bli mjuka i kroppen. Red grusvägen bort mot vändplanen, men svängde in i skogen till Storgatan istället för att rida samma väg hem.
 
 
Efter igångskrittningen joggade jag Hampus lite, han känns helt annorlunda nu, mjuk och fint i form direkt. <3 En liten skrittpaus och så blev det galopp för att värma upp ryggen. Efter ytterligare en skrittpaus jobbade vi med övergångar skritt-trav där jag vill att han framförallt fortsätter att skritta när jag växlar ned från trav. Superduktig var han! :-D
 
Sedan jobbade vi lite galoppövergångar, där var han lite slarvig med vilken galopp jag bad om, så när jag såg att han fattade höger fast jag bett om vänster, så gjorde jag en halvhalt för att få ned honom till trav, men då bytte han istället i språnget. Busfarbror. :-P
 
Tryckte på lite i vänstergaloppen vid ett tillfälle också, så han fick länga sig lite och sedan komma tillbaka i kort galopp. Riktigt roligt enligt Hampus. Jag tyckte faktiskt han var mer reglerbar än jag minns, men så var det ju länge sedan vi galopperade och ännu längre sedan som vi jobbade galoppen.
 
Sedan hade vi nått avtagsvägen, så då blev det skritt i 25 minuter hemöver. Mycket nöjd häst och matte. :-D Totalt var vi ute i 45 minuter.
 
Eftersom vi skall rida dressyrträning imorgon så fick han gå ut med övergångstäcket, så han slipper bli ännu mer blöt i pälsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0