Kämpa på i snön

Igår blev det en barbackatur på Hampus. Han är så grymt skön att sitta på nu, rejält med ryggmuskler. :-D Vi red på grusvägen och jag vet inte vad som flög i honom, men han fick ett riktigt bra driv i skritten. Sådana gånger är det bra med runkeeper, jag känner inte alltid att han jobbar på, utan får det bekräftat när det går 5 km/h istället för 4 km/h som är hans vanliga fart.
 
Det var en del snö och som alltid både uppförs- och nedförsbackar. Det är så skönt att rida honom i kuperad terräng, han har stenkoll på vart han sätter fötterna och anpassar tempot efter lutning. Hoppas han kan lära Ricky och Grålle sin teknik också...
 
Hemma igen fick han gå direkt ut i hagen, gjorde halt vid grinden, satt av och hade honom sedan lös (!) medan jag tog bort reflexbenskydden och reflexridtäcket. Bästa grabben stod helt stilla ända tills jag smackade åt honom att gå in genom grinden. Han är verkligen superduktig att parkeras. <3
 
Han var svettig, så jag hämtade övergångstäcket och lade på honom. Var ut en timme senare och då var han torr igen. Skönt att kunna göra så, jag ogillar tanken på att han skall vara svettig när det är minusgrader ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0