Barbackamys

I fredags vågade jag mig på att skritta ut Hampus en sväng. Han verkade inte särskilt påverkad av vaccineringen, mer än en lokal reaktion vid injektionsstället. Men för att inte fresta mig för mycket valde jag att rida barbacka, det blir lättare ett lugnt tempo då. ;-)
 
Vi skrittade längs storgatan och mestadels på lång tygel. Men Hampus var så härlig när jag kortade tyglarna, började genast jobba i form. <3
 
Jag kände hur lusten att verkligen jobba honom i dressyr kom fram, så när jag suttit av och släppt ut honom i hagen ringde jag S och diskuterade. Eftersom Hampus inte varit skadad, så kan jag gott börja jobba honom som vanligt igen. Givetvis inte lika tuffa och långa pass som förra sommaren, men successivt mer trav och galopp.
 
Målet är som alltid att få en glad och lösgjord häst. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0