Stormarna fortsätter

I lördags fortsatte det att blåsa, men jag beslöt mig för att våga rida Hampus ändå. En gång är ingen gång, men kanske han faktiskt inte bryr sig när det blåser längre?
 
Vi skrittade iväg längs grusvägen och kom faktiskt ända bort till vändplanen. Heja oss! 4x2 minuters trav blev det och en väldigt pigg och glad ponny. Blåsten bekom honom inte alls, det känns så himla skönt att han litar på mig så mycket nu. <3
 
I skritt går han i form, men jag försöker att variera med lång tygel då jag inte vill att det skall bli för statiskt. Är så fånigt rädd för att få en häst att gå bakom hand eller tappa skritten, men samtidigt mår han bra av att få jobba rätt även i skritt. Svår balansgång...
 
Hampus är verkligen en arbetsmyra, ju jobbigare något är, desto mer tar han i och anstränger sig. Jag blir så lycklig av att rida honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0