Min klippa!

Hampus har fått vila i veckan, då jag haft fullt upp med annat. Men igår kunde jag äntligen ta mig tid att rida honom igen. :-) Eftersom han är så himla bekväm och jag bara ville mysrida lite, så fick det bli en barbackatur.
 
Vi red längs storgatan och galopperade uppför en ganska lång bit. Det var rätt jobbigt att rida barbacka då och Hampus tyckte också att det var jobbigt. ;-) Men sedan vek vi av längs gamla skogsbilsvägen och då går det enbart att skritta. Däremot blev det inte mycket till vila för Hampus, då underlaget var bedrövligt med stora vattenfyllda fåror här och där. Han fick verkligen jobba med hela kroppen och var rätt slut när det äntligen blev bättre underlag sista biten hem. Han var grymt fin i skritten när vi närmade oss stallet, egentligen är det en sådan där uppvärmning han behöver för att bli ordentligt lösgjord. Men både han och jag var nöjda med att ridturen var slut där. ;-)
 
Grabbarna trivs verkligen tillsammans, här är det Hampus och Ricky som klias, medan Grålle försökte att vara med på ett hörn också. ;-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0