Mys barbacka

I tisdags red Hampus och jag längs storgatan. Mest blev det skritt, men även lite trav och galopp. Jag red barbacka och det slog mig hur trygg jag verkligen är på Hampus rygg. Blir jag det minsta obalanserad så saktar han av, så jag inte skall tappa balansen och ramla av. <3 Jag behövde knappt använda några hjälper utan det kändes som om vi dansade tillsammans.
 
Funderade lite (man gör det så bra i skritt på Hampus rygg!) över hur Hampus skulle vilja ha tillvaron om han fick vara med och bestämma. Kom först fram till att han nog bara skulle vilja gå i hage, men insåg sedan att han ju älskar att arbeta. Att få bli riktigt genomarbetad och svettig, så där så han grymtar av förnöjsamhet när man skrittar av honom.
 
Så nästa år har jag bestämt att fokusera mer på Hampus. Han blir ändå 18 år till våren och jag vet inte hur länge till jag kommer att få njuta av honom. Därför tänker jag försöka jobba honom så mycket som möjligt, så han verkligen får vara sådär lycklig som han blir. Rida för tränare 1-2 gånger/månad så jag får hjälp med att verkligen jobba igenom honom. Rida ut och galoppera mycket, för det tycker han om. Hoppa i alla fall en gång i veckan, det är också något han tycker är riktigt roligt.
 
Jag har börjat planera för nästa år i mitt huvud, men vi får se hur det blir i slutändan. Kanske vågar vi oss till och med ut på någon klubbhoppning? Det skulle vara ruskigt roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0