Test av pulsmätare

I tisdags blev det en spontan uteritt med pulsmätare. Den ville dock inte fungera, vi red längs grusvägen och vände vid vägskälet mot berget. Ibland blippade det till och en siffra kom fram, men jag vågade inte lita på den eftersom den inte ändrades om jag ändrade hans tempo eller gångart. Hampus tuffade på ändå och tyckte det var roligt. Jag kunde vid ett tillfälle stå upp i fältsits och bara låta honom rulla i galoppen, så himla skönt! Sista backen hem fick han dessutom bestämma tempo själv, han tog tillfället i akt och verkligen rejsade i full fart. <3 Blir så glad när jag rider honom, han älskar verkligen att busa och jobba igenom kroppen.

 

Sista biten hem började plötsligt pulsmätare fungera, så jag kunde i alla fall se att han gick bra ned i puls. När jag kom hem klippte jag hans päls där elektroderna skall vara, ifall det är tjock päls som gör att kontakten är dålig. Han ser lite rolig ut med ett par hål i pälsen, men jag tror inte han bryr sig så länge han får galoppera. ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0