Snirkla omkring lite

I onsdags hade jag ingen lust att rida. Men eftersom det bara var fem minusgrader kände jag mig tvungen. Både innan och efter i onsdags har det varit svinkallt, så det gäller ju att rida medan man inte fryser ihjäl!
 
Så jag gjorde i ordning Hampus och förklarade för honom att han fick bestämma vart vi skulle. Han tog sig glatt an uppgiften och styrde stegen mot skogen som är mitt emot vår gård. Det är alltså inga stigar, utan enbart skog som står rätt tätt ihop. Hampus pulsade på i snön, följde någon inbillad väg han tyckte verkade bra, ibland gick den "vägen" under en gran och då var det bara att lägga sig raklång mot hans hals. Han är för rolig när han gör sådana grejer. :-P
 
Efter att vi snirklat runt allmänt planlöst i tjugo minuter, så bestämde sig Hampus för att han var nöjd och vände nosen rakt hemåt. Fick hindra honom när jag tyckte att han tog alldeles för konstiga vägar, men efter exakt en halvtimmes vinglande var vi hemma igen. :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0