Hästarna

Skriver om mina hästar och våra äventyr tillsammans.

Den tredje veckan

Kategori: Allmänt

På söndagen vecka två åkte jag norrut för ett sista jobbmöte, för att sedan på tisdagen åka hem igen. Bästa S var hästvakt och under min korta frånvaro hann Storm bli vaccinerad igen. Återigen gick hon nådigt med på det, även om det egentligen var under hennes värdighet att bli stucken. ;-)
 
Med mig hem fick jag de sista bommarna, grinden och även vagnen. Hurra! 
 
 
På onsdagen red jag och M ut, det var pigga och glada hästar, Ricky börjar kännas mer stabil och säker på det här med ridning. Vi travade lite mer än tidigare och det var skoj men lite tröttande för Ricky. Efter 20 min satt jag av, det var precis lagom tyckte han. :-)
 
På torsdagen åkte jag och Ariel iväg till grannklubben för pay&jump. Alltså inte den närmaste ridklubben, utan den näst närmaste. Restid 23 min... Ariel trodde inte det var sant när jag lastade ur henne. :-P Framridningen var ganska rörig, med många ekipage där en del inte kunde reglerna för ridbana. Inte hjälpte det att jag hade noll och ingen plan med min framridning, skärpning på den fronten! Ariel var en pärla som alltid, även om hon blev lite väl taggad när vi väl kom in på tävlingsbanan. 
 
Bestämde mig för att rida på säkerhet, eftersom jag mest åkt iväg för att känna av dagsformen och vad vi behöver jobba vidare på. Tog ned henne i trav i svängarna för hon var så taggad... :-D Av åtta hinder klarade vi sju felfritt, hade en grov ryttarmiss på hinder nr 3, så Ariel tog med sig en bom där. Jaja, bara att träna matte lite mer. :-P Kul hade vi iaf och trevligt arrangerat var det. Så vi lär återvända dit nästa gång de har nåt arrangemang. 
 
På lördagen kom S och behandlade Ariel, sedan fikade vi och la upp en plan för juli. Men allt det kräver förstås ett eget inlägg!
Kommentera inlägget här: