Hästarna

Skriver om mina hästar och våra äventyr tillsammans.

Tävla?

Kategori: Reflektioner

Jag vacklar... Det är en tävling i närheten av oss, förutom vår egna klubbs tävling är det den närmaste tävlingen på hela året. Det tar drygt 20 min att köra till klubben och 30 min till den här tävlingen. Resterande tävlingar ligger oftast på två timmars körtid...
 
Tävlingen kommer dessutom att ha LC, vilket är väldigt ovanligt här uppe. I år är det totalt sju LC i distriktet, varav tre på vettigt avstånd (2,8-11,4 mil). Men tävlingen går redan i mitten på mars... Vilket betyder att jag dels måste låna dragbil (min är avställd vintertid), skotta fram transporten och byta till vinterdäck på den.
Dels betyder det att vi kommer åka på en tävling innan vi ens ridit på en riktig ridbana... Som upplagt för att gå dåligt.
 
Samtidigt skulle det vara bra för mig att få en tävling tidigt, för att checka av var vi är och ta tag i den där mentala träningen i att inte bli besviken efter tävling. För hur ska jag kunna bli bättre på att vara nöjd efter en tävlingsprestation, om jag inte får träna på att tävla?
 
Har inte bestämt mig än och det är ingen brådska heller.
Kommentera inlägget här: