Hästarna

Skriver om mina hästar och våra äventyr tillsammans.

Ariel 3525

Kategori: Presentation

Ariel är ett fjordsto född 2007 efter Hugo 179. 
 
Ariel och jag träffades första gången när hon var sex månader gammal. Det var kärlek vid första ögonkastet för oss bägge och vi har hängt ihop sedan dess. Enda gången vi varit ifrån varanda var när hon var på betäckning och det var inte en rolig period. ;-)
 
Som treåring fick Ariel avelsdiplom med riktigt bra kritik och 40 poäng. Grämde mig dock över att hon fick en sjua på traven, för hon kan trava. Det är jag som inte kan springa ordentligt...
 
Som sexåring fick hon ett hingstföl som döptes till Rikardo. I samband med fölningen fick hon en nervskada som försvårade tömningen av urinblåsan. Tyvärr var det ingen veterinär av de fem jag var i kontakt med som tog symptomen på allvar, så hon fick större skador än nödvändigt. Dessutom fick hon fång vid fölbrunsten, så det blev många turer till veterinären under digivningsperioden. Först efter tre månader friskförklarades urinblåsan och efter sju månader fick jag börja skritta igång henne. 
 
Som sjuåring blev hon stamboksförd med 41 poäng, den här gången fick jag till traven så hon fick en åtta åtminstone. Revansch! :-D
 
Vi har tävlat i en mängd olika grenar, distansritt, bruksridning, hoppning och dressyr. Hon är även inkörd och vi har varit iväg på fälttävlansläger under fem dagar 2015. Ariel tycker själv att terränghoppning är roligast, följt av banhoppning och sedan dressyr. Men hon är med på det mesta som jag föreslår. 
 
Hon är väldigt mycket en enmanshäst, visst kan andra rida henne, men hon ger inte allt när andra rider (konstaterat av tränare...) och vill alltid ha koll på vad jag gör. I och med att hon blev flockledare 2015 blev hon också ännu mer självständig och tuff, det är väldigt mycket sto så att säga. 
 
Den stora drömmen med Ariel är att tävla allroundklassen på Fjord-SM. 
 
Löshoppas 1,10 som treåring. 
 
Treårspremieringen!
 
Tömkörning som femåring 
 
Med Ricky
 
Andra dressyrtävlingen någonsin, som sjuåring. 
 
Proffsfotografering! Åtta år. 
 
Fotografering för stamboken! Åtta år. 
 
Fälttävlansläger som åttaåring. 
 
 
Kommentera inlägget här: