Hästarna

Skriver om mina hästar och våra äventyr tillsammans.

Nemos Sunrice

Kategori: Presentation

Nemos Suncice, eller Sunny som hon kallas, är en welsh mountainponny född 2011 efter Ekbäckens Jack Frost. 
 
Sunny köpte jag osedd som dräktig fyraåring. Hon kom till mig i oktober 2015. Jag har alltid drömt om att ha en ponny och tycker att welsh mountain både är vackra och lagom stora. Tanken med Sunny var att avla på henne, men inte betäcka igen förrän föregående föl blivit sålt, så jag inte skulle stå där med fem ponnyer helt plötsligt (lite känner jag mig själv...). Sunny hade redan fått ett föl i mars 2015, så jag visste att hon var en bra mamma. 
 
Men ju mer jag lärde känna den här försiktiga och lite ängsliga ponnyn, desto kärare blev jag. Till sist, när hon bara hade några veckor kvar innan fölning, var jag så rädd att något skulle gå snett så jag skulle förlora henne. Så några fler föl med Sunny som mamma kommer det inte att bli. 
 
Fölningen gick tack och lov bra och just nu njuter Sunny av att vara mamma. Jag har tänkt om med mina planer och införskaffat en sele till Sunny. I sommar ska jag prova att köra in henne, men tycker hon inte om det, så får hon bli min söta sällskapsponny. 
 
Söta tjejen som fyraåring. 
 
Med fölmage två månader innan fölning. 
 
Nybliven mamma.
 
Provar selen för första gången. 
 
 
Kommentera inlägget här: