Hingstkatalog och Lillblakken!

Fjordavel generellt / Permalink / 2
Vilken härlig överraskning i brevlådan. :-D
 
Tyvärr har min gamla dator gett upp (gammal och gammal den är ju bara tio år!), så databasen är tillfälligt avstängd. Annars skulle jag kunna roa mig lite mer med hingstkatalogen än vad som blir fallet nu.
 
Dock kan jag ju avslöja att hingstkatalogen varken gör till eller från när det gäller hingstval i år, hingst till Ariel bestämde jag redan i januari... Givetvis under förutsättning att hon inte fölar för sent eller får en besvärlig fölning.
 
För övrigt borde första fölet snart födas. Eller har det redan fötts? Jag vet åtminstone två ston som är beräknade till mitten av mars...
#1 - - Majlis:

Hej. Lars-Göran tipsade om att du kanske visste något om Flora. Ett sto som föddes-94 i norra Skåne vars mor dog vid fölningen. De annonserade efter amma i tidningen norra Skåne. Nuvarande ägare har endast kunna spåra så långt. Hon står som okänd härstamning. Vitt tecken ipannan och vissa säger att hon är klandras. Har du en aning om var hon kan komma ifrån? Mvh majlis

#2 - - Ellinor Karlström:

Jag kan tyvärr inte bidra med så mycket. :-( Jag har tre Flora i databasen, men ingen som stämmer in på en Flora född 1994.

Jag har 9 fjordston som dog 1994. Ronja 2156 (Pålsboda), Molly 697 (Djura), Egita 2092 (Julita), Tyra 1571 (Limmared), Frida 2218 (Stenungsund), Kämpagårdens Emma 2280 (Älmeboda), Björke 2349 (Svängsta), Jullan 2482 (Hova) och Lina 2579 (Lerdala). Ingen av dem stod angivna som döda vi fölning, men det är inte alltid det anges heller. Deras sist kända ägares postadress inom parantes. Kan det kanske ge något?

Till top