Lyckad vändning

I lördags följde M med på en körtur. Vi gjorde inget krångligt, utan körde bara längs grusvägen. Hampus var pigg och glad, han traskade på helt okej i skritten och joggade på fint i traven bortåt. Efter en vändning som inte riktigt fungerade, hoppade jag av och hjälpte honom runt med vagnen. Det fungerade bättre än att försöka förklara för honom i vagnen, när han ändå bara spänner sig och blir stressad.
 
På hemväg blev det raskare trav och även en del ganska snabb galopp. Så skoj! Hampus älskar verkligen när han får sträcka ut i galopp och det är väldigt bekvämt att sitta bakom honom i vagnen och bara följa med i rörelserna. :-) Skritt sista biten som alltid och sedan försökte jag mig på att vända honom hemma på stallplanen. Vi fick trixa lite med ryggning här och där, när han klev på för mycket framåt, men till sist hade vi gjort en helomvändning, med mig kvar i vagnen. Heja oss! Jag tror att han kommer förstå mer och mer för varje gång, nu när han slutat att stressa upp sig och faktiskt lyssnar på vad jag säger. Men mer träning behövs förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0