Flygande skor

I måndags när jag skulle hämta in hästarna från hagen, mötte jag Hampus utan vänster framsko. :-S Den låg på marken bredvid honom, så det var bara att ta upp skon och sms:a hovslagaren. Hon kunde komma dagen därpå, men jag var så ridsugen så jag bestämde mig för att rida till lägdan där det var mjukt underlag.
 
Hampus var rätt taggad på väg bortåt, det märks att han inte ridits på ett tag och tycker att det är roligt. Framme på ängen växlade vi mellan trav och galopp på stora böjda spår. Det var så underbart att rida honom igen, han är så lyhörd och mjuk så jag blir kär på nytt. :-D
 
Det blev dock bara några minuter på lägdan, vill inte överanstränga honom utan öka på jobbet successivt. När vi skrittade hemåt tyckte jag det lät lite knepigt på asfalten och åter i stallet kunde jag konstatera att han slängt av sig den andra framskon också. :-(
 
Hampus var nöjd i alla fall, jag svampade av honom och släppte ut honom i hagen igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0