Årskrönika

Ja, fem månader har det hunnit bli med Hampus. Han är verkligen världens snällaste häst, ställer upp på allt man hittar på och tycker livet är allmänt roligt. Att han trivs på ridskolan är uppenbart och det är så skönt att de trivs även med honom.

Augusti

Blev gradvis igångsättning med mycket skritt och allt längre ridpass. Bälinge Ridskola ville ha honom som ridskolehäst vilket förenklade min tillvaro enormt mycket. Vi hann med en hoppträning där jag fick hoppa för första gången på fyra år, det var skoj!


September

Hampus var lite ömfotad i och med att vi tog av skorna på honom, men på stubbåkrarna levde han upp! Vi fick oss en dressyrträning för F, med övningar som kontrasterar till hans jobb som ridskolehäst. Tror vi inte har gjort de övningarna mer än någon gång efter det... E.T. gick igenom Hampus, han är öm muskulärt i vänster länd. Vi hann även med en till hoppträning innan Hampus flyttade till ridskolan.


Oktober

E.T.-besök igen, Hampus var bättre men det finns fortfarande en hel del att jobba med. Jag fick lite övningar att göra, framförallt ryggning och galopparbete. Resten av månaden blev det just galopparbete vi fokuserade på, blandat med skritt. Bortsett från avsaktningarna efter galoppen var det inte ett steg trav som togs. När jag red alltså, ridlektionerna innehöll förstås trav.


November
Red ut några gånger och longerade även en gång. E.T. kom på besök och Hampus hade gjort stora framsteg. Vi fick okej till att hoppa lite och även rida i trav även på mina uteritter. Så härligt!


December

Tiden flög iväg i december, så jag hann bara med en mysig barbackatur den här månaden. Hampus var glad och nöjd som alltid.

Trackback
RSS 2.0