Galoppträning

Igår blev det lite tidsbrist hos Hampus, jag var där först vid sextiden på kvällen. Kollade igenom honom som hastigast innan grejerna åkte på. Skrittade fram längs sommarhagarna, sedan skrittade vi till rakbanan och det var där vi höll till resten av passet.

Först skritt hela vägen bort, därefter galopp tillbaka. Rullade på i en riktigt trevlig kort galopp, även om vi var ganska trötta bägge två när vi saktade av. ;-) En titt på klockan sade att vi bara hade galopperat i 1,5 minut. Löjligt vad dålig jag är på att stå i fältsits en längre stund...

Skrittade tillbaka längs hela banan, vände och tränade övergångar mellan trav och galopp. Fungerade riktigt bra! När rakbanan var slut vände vi igen och gjorde övergångar mellan skritt och galopp, lika fin pojke där! Sedan avslutade vi med att rulla en gång till i kort galopp, den här gången var vi bägge lite mer igång och det kändes inte alls lika jobbigt. Jag var nöjd med min sits där på slutet. Kunde stå upp och fokusera på mig själv utan att vingla eller känna mig trött.

Hampus var väldigt nöjd, så det blev avskrittning först uppsuttet en stund och därefter avsuttet. Totalt höll vi på i fyrtiofem minuter, men då var det tio minuter igångskrittning och tjugo minuter avskrittning... ;-)

En nöjd Hampus i boxen, jag stretchade lite och pussade på honom. Lite dåligt samvete att jag inte kunde stanna längre, men samtidigt så får han ju all skötsel han behöver från ridskolepersonalen. Jag har bara lite svårt att fatta att jag kan finåka ett par gånger i veckan utan att behöva anstränga mig med skötsel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0