Summering av 2011

Januari
Vi började hoppträna för H vilket var jobbigt men skojigt.

Februari
Blev bara ett pass, då vi testade att hoppa på volt!

Mars
En till hoppträning blev det, ett E.T.-besök som visade stora framsteg och en uteritt.

April
Ganska många pass hann vi med, med fokus på galopp framförallt.

Maj
Jag var bortrest med Ariel, så Hampus fick klara sig utan mig.

Juni
Hampus hade ledigt från ridskolan, så vi tränade ganska många tuffa pass som byggde muskler. Avslutade månaden med hoppträning för Tomas Hammar, dock inte med mig i sadeln.

Juli
Fortsatt träning med fokus på övergångar, att få upp ryggen och bli lite mer alert.

Augusti
Hampus fick vara stand in för Ariel på ridlägrets sista dag, sedan började vi så smått träna inför vår första tävlingsstart!

September
Vi tränade flitigt inför Fjällnoraritten genom att rida på långa lugna turer tillsammans med L och hennes hästar.

Oktober
Hampus och jag debuterade i distansritt, 20 km var en enkel match och vi fick mersmak för den här tävlingsgrenen. Efter tävlingen red vi ett par pass med fokus på galopp, då Hampus tappat både flås och magmuskler.

November
Blev en månad där Hampus inte riktigt hanns med, det blev bara ett pass, även om det var ett trevligt klätterpass.

December
Även den här månaden var Hampus satt på undantag. Hann rida ett mysigt pass ut, men jag längtar så till jag kan rida honom varje dag om jag vill... Hampus debuterade som pegasus i årets julshow och skötte sig som den stjärna han är.

Trackback
RSS 2.0