Flera dagar igen... ;-)

Fredag åkte jag och min pojkvän ut till Hampus. Då stallet håller på att tvättas och målas om, så stod vi ute och borstade. Eller, jag borstade och pojkvännen höll sig på rejält avstånd. Han är lite hästallergiker... ;-)
 
Hampus var väldigt eh... oborstad. ;-) Han fällde verkligen drivor, tror det är dags att börja borsta honom rejält både före och efter motion framöver. Kände igenom benen och äntligen var bägge kotorna helt bra och vänster has också. Hurra!!! Kanske behöver jag inte investera i Back on Track-skydd ändå...
 
Sedan fick Hampus mumsa kraftfoder och återvända till hagen.
 
Lördag var jag borta hela dagen, först på modellhästutställning och sedan på 30-årsfest. Så snälla L kollade till Hampus.
 
Söndag följde pojkvännen med ut igen, det blev en väldigt snabb sväng i stallet då det var sent och han skulle åka söderöver sedan. Men Hampus fick sitt kraftfoder och även en visitering. Äntligen är haserna helt normala. :-D Jag tror jag kommer att köra med hasskydd på nätterna i vilket fall, om det visar sig att mina gamla Vulcan-skydd faktiskt fungerar. Sedan blir det vanligt stallbandage också, så han får lite extra värme.
 
Idag måndag har M hand om Hampus, sedan blir det äntligen igångsättning! Jag tar det lugnt denna vecka, så det blir bara tömkörning. Men snart kommer det ett efterlängtat inlägg om veckans plan. :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0