Uppsuttet!

I lördags hämtade jag in Hampus från hagen och borstade igenom honom. Gav honom kraftfoder redan innan, då jag behövde ge honom lite extra i och med att jag skulle vara bortrest ett par dagar. Träffade M som sade att hon kunde ha honom på måndag, varvid jag undrade om hon ville rida. Givetvis. ;-) Så för att hon skulle slippa vara först upp på ryggen på Hampus efter en månads vila, så blev det visst en ridtur för mig...
 
Kratsade hovarna och tog på hoppsadeln. Hampus gjorde stooora ögon men verkade mest vara glad. Tränsade och satt sedan upp ute. Kändes så härligt att sitta på honom igen! Jag tyckte nog att han fått lite mer klipp i skritten redan från början. Dessutom bjöd han upp i trav några steg innan jag hunnit dämpa honom, just för att han var så glad.
 
Vi skrittade bort förbi fårhagen och över den "farliga" bron innan vi vände och skrittade samma väg tillbaka. Det gick lite fortare på hemväg, så vi tränade lite halter för att checka av lydnaden. Inga problem alls. :-)
 
Det var så roligt att få rida igen, tror Hampus också tyckte att det var skoj. Skrittade bara tjugo minuter och benen kändes helt okej efteråt. Så skönt! :-)
 
Framöver kommer jag att varva ridning med tömkörning och promenader vid hand (när jag har tidsbrist), så det inte blir för tufft för honom. Men vi håller oss till skritt ett tag till i alla fall.
 
Åter i stallet fick han äta kraftfoder medan jag kände igenom benen och plockade bort utrustningen. Sedan fick han återvända till hagen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0