Lite löshoppning, prova-på-ridning och hovslagare

I förrgår var jag bortrest hela dagen, så Hampus fick vara ledig. På kvällen kom jag ut och pysslade om honom lite, smorde in skapet och sprayade på flugspray. Sedan fick han förstås sitt älskade kraftfoder innan han fick återvända till hagen. Han har lyckats förstöra två flughuvor, så jag måste ta med mig den sista hela någon dag och hoppas att han inte har sönder den. Får nog köpa upp ett lager...
 
Igår fick Hampus gå in i stallet i väntan på hovslagare. Då jag missförstått tiden så fick han först stå och sova en bra stund, sedan gick vi ut på ridbanan för lite löshoppning. Eller, från början hade jag tänkt mig lösgalopp, men det är ju svårt att låta bli. ;-) Löshoppning med Hampus är så sjukt enkelt, man lägger helt enkelt ut en bom eller ett litet hinder på bortre långsidan och ber honom ta sig över det. Vilket han gör hur glatt som helst. Finaste killen. Jag tror höjden var runt 10-15 cm, så det var ju ingen hoppning att tala om, utan bara lite skojiga lekar tillsammans med matte. Han var lite busig ibland också och skulle vända åt ett annat håll. ;-)
 
Sedan kom min kompis M och hans dotter I. Vi har pratat länge om att I skulle få rida lite på Hampus och nu blev det äntligen av. Hampus var verkligen klockren, han lyssnade på mig hela tiden och gick i lugn, långsam skritt. Vi provade även att skritta snabb skritt och det tyckte I var superspännande! :-) Jag tror det kan bli fler turer längre fram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0