Dansa tillsammans

Igår var det nästan lite slagsmål om vem som skulle in från hagen. ;-) M hade varit hos Ariel innan, men inte ridit, så Ariel tyckte att hon var lika berättigad att gå in...

Men Hampus fick på sig sin nya grimma (som passade perfekt) och följde mig in i stallet. Där blev det en snabb koll innan vi gick ut på ridbanan. Släppte lös honom, stängde grinden och såg till att den lilla grinden också var stängd.

Först fick han galoppera runt lite, han ville helst gå i vänster varv. När han sedan flåsade en del så kallade jag på honom och han kom genast springande med spetsade öron. <3 Sedan gick vi över bommar medan hans andhämtning återgick till det normala. Jag hade inget grimskaft utan Hampus följde mig som en hund längs hela ridbanan.

Sedan fick han galoppera runt en gång till tills han blev för andfådd igen, och så skrittade vi tillsammans i tio minuter tills han var lugn igen. Han följde mig återigen hela tiden, som att dansa med en glad fjording...

Finaste killen!

Sedan fick han gå in i stallet och äta kraftfoder innan han återvände till hagen. Ariel syntes inte till, men när jag släppt en ivrig Hampus så kom hon galopperandes för att möta honom. Härligt att de är riktiga vänner nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0