Frisering

Igår tog jag in Hampus från hagen i tron att han frös. Det spöregnade, blåste kallt och var runt fem plusgrader. Han var lite blöt, men tydligen står hans päls emot för han var varm och nöjd. :-)

Mindre nöjd blev han när jag började klippa av honom manen. Måste matte hitta på sådana tråkiga grejer? Men nu när han är min helt och hållet, så vill jag göra som jag själv vill med honom. Så manen rök och det blev supersnyggt från vänster sida och lite hackigt från höger sida. Men det växer ju ut. ;-) Funderar på att köpa en klippmaskin istället, så det blir enklare att hålla manen kort.

Sedan fick han återvända till hagen, fortfarande utan täcke. Hoppas han inte fryser, min fina prins!

Kommentarer
Postat av: Jonna

HEJ!



Hoppas att han får de bra. Jag vet förståss att han kommer få det hemma hos dig.

Jag rider på BäRF och han har lärt mig massor!

Jag red honom på Tommas Hammar i sommras omk du minns det.

Hoppas att han kommer och hälsar på! annars komer

jag längta ihjäl mig.

MVH Jonna

2012-06-03 @ 16:35:37
Postat av: Jonna

Oj juste! komm på en sak!

Har du hittat någon medryttare till honom ännu?

Annars finns jag här villig till 100% att hjälpa till.

2012-06-03 @ 16:40:39
Postat av: Ellinor Karlström

Klart jag minns dig Jonna! :-) Så roligt att läsa att Hampus lärt dig mycket, han älskar att lära upp nya ryttare, speciellt att galoppera. ;-)



Jag har precis hittat en medryttare till honom, men om hon skulle sluta så lovar jag att tänka på dig. Hampus kommer säkert att komma förbi Bärf någon dag, jag måste bara få honom i bättre form än han är just nu. Det lär ta ett tag. ;-)

2012-06-04 @ 10:10:49
URL: http://habina.blogg.se/puss

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0