Körning är roligt!

Det var mer än en månad sedan vi körde sist och jag började ärligt talat tappa sugen lite. Men eftersom J kunde komma ut idag och jag inte hade något annat viktigt inplanerat, så blev det körning ändå.
 
Hämtade Hampus längst bort i hagen där han stod och åt av osynliga grässtrån. ;-) Blev avspolning av benen som vanligt och sedan borstning och hovkratsning. Tog på låneselen och justerade den efter Hampus. Funderade lite om jag skulle avboka selen jag beställt, men efter diskussion med J så började jag bli lite körsugen ändå...
 
Tränsade Hampus och tog ut honom på ridbanan där vagnen stod. Jag placerad honom rakt medan J spände för honom. Han reagerade inte, så jag satte mig i vagnen och körde ett varv på ridbanan. Sedan klev J i också och så körde vi ut. :-D
 
Vi skrittade och travade omväxlande, mest trav faktiskt. Hampus får en härlig joggtrav i vagn som är perfekt lågpulsarbete. Vi travade förbi alla farliga ställen som av någon anledning inte var farliga med vagnen bakom. Hm...
 
Väl framme vid asfalten så provade jag att vända och det gick över förväntan. Bara jag får med mig den där yttertömmen så går det riktigt bra. Hampus var duktig och gjorde sitt jobb också.
 
Trav hela vägen hem förutom sista biten, så han hann komma ned i varv innan frånspänningen. Traven blev snabbare på hemväg, även om J tyckte det fortfarande gick långsamt. Är man van vid tävlingstravare är det klart en fjording känns lite långsammare. ;-) Men Hampus lade in en överväxel i traven som jag inte ens tror han själv visste om att han hade. Det kommer bli så bra att träna traven framöver! :-D
 
Åter på ridbanan spände J från och sedan fick Hampus gå in i stallet. Han var mycket nöjd med sig själv och det var jag också. Det är roligt med körning ändå... Tog av selen och sedan fick han kraftfoder medan jag masserade benen och kratsade hovarna.
 
Han hade inte lika bråttom ut i hagen som vanligtvis, tror han var rätt nöjd med dagens arbete. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0