Tufft men kort pass

Igår red Hampus och jag till klätterbacken. Jag hade bestämt mig för ett kort, men effektivt pass. Vi klättrade tre varv, tänkte nästan klättra fyra, men tre är fullt tillräckligt. När backen planat ut jobbade vi med ryggning, det var jobbigt tyckte Hampus. Måste man verkligen gå lika ivrigt bakåt som framåt?
 
I nedförsbackarna ökade jag också kraven genom att göra halt då och då. På hemvägen blev det mer ryggning, vilket till sist resulterade i att han ryggade riktigt trevligt bakåt och när jag bad honom gå framåt svarade han med att fatta galopp. Grymt häftig känsla i galoppen, även om han bara orkade ett par språng innan han bytte till en glad trav.
 
Tillbaka hemma igen hade vi varit ute 40 minuter, inte så tokigt ändå! Han fick sitt kraftfoder och jag masserade benen ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0