Lite uppmjukning i skritt

Igår hämtade jag in Hampus från lösdriften och spolade av benen på honom. Sedan fick han sig en behövlig genomborstning, det lossnar fortfarande massor med päls...
 
Därefter åkte dressytränset på och så gick vi på promenad i rask takt på grusväg och asfalt. Hampus kom igång riktigt bra med skritten efter ett tag, nästan så det blir jobbigt för mig att gå i hans tempo. ;-) Egentligen skulle jag lika gärna kunna rida honom när vi skrittar, men det är bra för mig att röra på mig också. :-P
 
Ariel gnäggade åt honom bägge gångerna han passerade, sötnosen! Hoppas så att de kan gå i lösdrift tillsammans framöver.
 
Tillbaka i stallet fick han äta kraftfoder medan jag masserade benen. Det är ganska jobbigt faktiskt... Men blir han mindre gallig av det så är det självklart värt besväret. Sedan fick han återvända till hagen igen, nöjd och glad.
 
Jag känner mig också väldigt glad. Det är så härligt att ha en häst jag verkligen kan utvecklas på och som är en fantastisk träningsindivid. På söndag kommer F att klippa honom och förhoppningsvis kommer vi även hinna med en dressyrträning. Grymt roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0