Skrittat vilse

I förrgår kom jag hem från semestern, Hampus hade blivit ompysslad och riden av M, L och K. Han var precis lika glad som vanligt om än lite skitigare. ;-)
 
Igår hämtade jag in Hampus i samband med intaget, men ställde honom på skötselplatsen istället för att ge honom middag. Han protesterade inte, utan var väldigt glad över att bli borstad och kratsad hovarna. Sedan blev det sanering av kissfläckar, nästan hela högersidan var guldaskig. :-S
 
Efter sanering åkte bomlösa sadeln på och distanstränset. Sedan satt jag upp och vi skrittade iväg mot Bälinge. Hampus var lite på tårna längs asfaltsvägen, mest för att en bil åkte förbi och sprutade vatten på oss. Blä! Sedan började det förstås att regna kraftigt också, så vi blev ännu blötare...
 
Vi tog oss med lite småprotester genom Bälinge och sedan längs en grusväg och en åkerkant. Vi kom ut på en ny åker och jag fick inte ihop det med min mentala karta. Försökte leta oss vidare, men efter ett tag gav jag upp. Vi var uppenbart vilse, så vi vände hemåt igen och det var lite mer motor på hemväg. Överlag trampar han på mycket bättre med bak efter skoningen, men ibland måste han påminnas om att han inte är någon gammal ridskolehäst längre. ;-)
 
Tillbaka i stallet var vi rätt dränkta bägge två, så Hampus blev av med utrustningen och fick fleecetäcket på sig istället. Sedan fick han gå in i boxen och äta middag, medan jag tog hand om utrustningen.
 
Sedan pratade jag med V och tog beslutet att flytta ut Hampus i lösdriften från och med nästa helg. Han mår bättre av att vara ute dygnet runt och det är lika bra att flytta honom innan vintern kommer. Jag trodde att lösdriften var full redan, men två nya hyresgäster ångrade sig, så det fanns plats för Hampus. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0