Snabbt besök

Igår gjorde jag bara måste-grejerna i stallet. Hampus fick stå på skötselplatsen medan jag mockade och fyllde på med halm. Sedan borstade jag igenom honom, visiterade benen och kratsade hovarna. Allt var bra med honom. :-)
 
Sedan fick han återvända till boxen medan jag fyllde på havre och betfor i foderkammaren, vägde upp hösilage i hans påsar och gjorde i ordning foderhinkarna. Han är uppe i maxgiva lusern nu och det blir nästan hela hinken full. :-D
 
När allt var klart i stallet var klockan så mycket att C började med kvällsfodringen. Jag gav Hampus hans giva men fick inget bra grepp om påsen, så jag tappade den i Hampus box, med botten uppåt. Det var en väldigt olycklig Hampus som inte riktigt vågade putta undan påsen. Som tur var kunde matte gå in i boxen och rädda honom. ;-)
 
Sedan åkte jag hem i mörkret, så trist... :-S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0