Blandande småhopp

Jag var lite seg i söndags, så det fick bli löshoppning istället för ridning. M var med och hjälpte till, hon promenerade med Hampus både före och efter. Lyxigt, jag kunde bygga fram och bort hindren i lugn och ro.  
 
 
Det blev en femstuds, med första och sista hindret lägre. Hampus hoppade riktigt bra, inte på fart längre utan med hjälp av muskelkraft. M var snäll och fotade, även om Hampus var lite snabb så hon oftast fotade landningen. :-P Men den här bilden blev bra!
 
 
Han hoppar hellre än bra den där hästen... Vid ett tillfälle drev jag på galoppen lite extra på bortre långsidan. Hampus missförstod, efter halva långsidan vek han av och klippte ett koppelräck på 70 cm som stod för sig själv på diagonalen. Snacka om hoppvillig häst! Nu skall jag bara hoppa honom uppsuttet också...

Kommentarer
Postat av: Jonna

Hej!

Hoppas att jag kan få komma och titta när du hoppar honom någon gång skulle vara jätte roligt :D

// Jonna

2013-04-25 @ 16:30:41
Postat av: Ellinor Karlström

Klart du skall komma och titta! Jag kommer eventuellt att rida hoppträning 1 maj, men det kommer att bli många roliga träningar framöver. Bara att ringa någon dag innan och höra om tider. :-)

2013-04-27 @ 10:09:59
URL: http://habina.blogg.se
Postat av: Jonna

Jätte roligt :D

Tror inte jag sett Hampus hoppa förut...
Det var nog mest jag som hoppade han i min ridgrupp :)

Saknar honom varje dag ;)
Hittade hans gamla ryktskrapa i en av hästarnas lådor i stallet :D

Har sådan tur att han har en snäll ägare som låter mig hälsa på :D

2013-04-27 @ 19:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0