Galoppbus med hagkompis

Igår var jag till Hampus en sväng. Han har fått byta hage till en som är 3 ha stor, så han var väldigt nöjd. Men så fort han hörde min bil så gick han till grinden och väntade. <3
 
Först tog vi oss en promenad tillsammans med hans hagkompis Gina. Jag red i skritt och lite trav medan S ledde Gina. Vi gick längs en gräsväg som gick parallellt med hagen flera hundra meter. Det var en väldigt glad Hampus jag satt på, hade mer i handen än jag haft tidigare, bortsett från när jag hoppat honom. Skoj att bli riden, tyckte han!
 
Sedan fick Gina återvända till hagen och Hampus och jag galopperade på gräsvägen. På så vis kunde Gina galoppera tillsammans med oss, fast i hagen och vi var utanför. Mycket roligt, tyckte både Hampus och Gina. Vid flera tillfällen fick Hampus extra tryck i bakdelen när Gina kom svischande förbi...
 
Jag måste dock lära mig att lita lika mycket på honom som han litar på mig. För hur fort det än går, så går han alltid att bromsa. En halvhalt och han minskar galoppen, ett mer långvarit tygeltag och han gör halt. Finaste, underbaraste killen! Jag blir alltid så lycklig när jag rider honom!
 
Ett par snabbare galopper blev det också, även om det bara klassas som mellangalopp med den träningsnivå (= noll) som vi är på nu. Men skoj var det! S fick sitta upp och känna på honom efteråt, hon var kär precis som jag och fascinerad över hur väl man kände ryggmusklerna genom den bomlösa sadeln. Speciellt när Hampus ryggade några steg och därmed höjde ryggen.
 
Sedan blev det avskrittning vid hand följt av betfor och dusch med vattenhinkar. En mycket nöjd Hampus fick sedan återvända till hagen och sin älskade Gina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0