Styltväder

I söndags hade snön anlänt, så det fick bli en lugn skrittur då Hampus fick rejäla styltor under fötterna. Funderade lite på att sätta snösulor på honom vid nästa skoning, men jag får se hur jag gör. Nu har snön försvunnit igen...
 
Vi skrittade bort längs grusvägen, även om vi mest höll oss i vägrenen där Hampus hade bättre fäste. Han skrittade väldigt långsamt, som alltid när han inte har full koll på fötterna sänker han tempot. Klok kille, även om jag gärna hade ridit lite snabbare. ;-)
 
Vi testade nya vägen som tillkommit över berget, det är ganska brant klättring men Hampus tyckte det var roligt med lite utmaning. Han flämtade ganska häftigt när vi var uppe, men återhämtade sig bra under vägen tillbaka igen. Han var inte alls lika svettig som dagen innan, men fick täcke på sig i alla fall. Jag tror han tycker om att hålla sig varm en stund efter ridningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0