Flåsig

Åh vad jag saknat Hampus! Han hade tydligen saknat mig också, ingen ridning under en veckas tid gjorde honom väldigt nedslagen. Han kommer nog aldrig kunna bli hagprydnad som pensionär...
 
Igår hämtade jag in honom från hagen och ställde upp honom på skötselplatsen. Han har börjat fälla, så det var bara att ta fram svettskrapan och börja borsta...
 
Red iväg mot klätterbacken och krävde ordentlig skritt redan från början. Han flåsade lite och det blev inte bättre när han fick pulsa i lite snö längs stigen. Klätterbacken var upptagen av barn som åkte pulka, så vi återvände till grusvägen och testade lite trav och galopp där. Hampus var pigg, pigg, speciellt i galoppen, men han var fortfarande väldigt flåsig. Blev osäker, så jag skrittade av honom ganska snart. Han ville dock inte sluta flåsa, inte ens när vi var framme vid stallet efter tio min skrittande.
 
Tillbaka i stallet tog jag reda på all utrustningen och borstade bort ännu mer lös päls. Hampus fortsatte stå och flåsa ända tills han fick äta sitt kraftfoder. Konstigt... Idag blir det tempning av häst innan jag rider, så han inte står med en infektion i kroppen. Har även förvarnat M om att hon bara får skritta ifall han blir så där flåsig igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0