Kort joggtur

Igår kom hovslagaren så Hampus fick fina fötter igen. E var snäll och tog in honom, då jag var på hemväg fortfarande. Hovis hade precis börjat med Hampus när jag kom, så jag förberedde för ridtur medan han skoddes om.
 
Han har ätit ett hovtillskott i snart ett halvår, så jag frågade om det verkade ge effekt. Hade väl hoppats på ett negativt svar, så jag slapp köpa en ny burk. :-P Men hovis intygade att hovarna blivit mycket bättre sedan hon började sko Hampus, så det är bara att fortsätta ge tillskottet...
 
När Hampus var klar fick han äta betfor och sedan åkte utrustningen och alla reflexer på. Det var ett tag sedan vi red i mörker... Batterierna i pannlampan var slut, så jag fick lita till mitt mörkerseende istället.
 
Skrittade grusvägen bortåt, sedan blev det joggtrav tills den tog slut och så samma väg tillbaka. Lite trist, men Hampus tycker att det är okej. Totalt var vi ute 35 min, räknar jag bort fram- och avskritt blev det ett tempo på 10,6 km/h. Totalt red vi 3,45 km.
 
Han blev spänd ett par gånger, bland annat för en skällande hund han inte såg. Men jag har börjat lära mig hur jag gör för att få honom att slappna av och fokusera på jobbet istället. Han är så grymt duktig!
 
Tillbaka i stallet fick han kraftfoder medan jag skötte om honom. Nöjd kille!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0