Lite längre men ändå kort

Jag blev så glad när jag hämtade Hampus i hagen. Han stod äntligen tillsammans med Weber och åt, förvisso stod de så långt ifrån varandra som möjligt, men det betyder i alla fall att Hampus får vara med lite mer nu. :-)
 
Tog in honom efter lite lama protester. Han ville ju vara kvar och äta. ;-) Gav honom kraftfoder som han åt medan jag borstade, kratsade hovar, tog på boots och sadel. När han ätit klart åkte tränset på och vi gav oss iväg.
 
Skrittade via lösdriftens hagar till Äskelunda. Fortsatte över åkrarna och 272:an mot Åkerby och sedan hem via rakbanan och grusvägen. Hampus fick trava nästan hela tiden. Vi undvek att trava i nedförsbackar, genom gårdar och där isen var för tunn på asfalten. Men det blev i alla fall nästan en halvtimmes trav totalt.
 
Han var lite väl mycket på tårna idag, det blev inte samma avslappnade joggtrav som vanligt, utan han ville kolla på grejer och öka traven ibland när han blev osäker. Men han jobbade ändå på bra. <3 Lite roligt var att han hela tiden föreslog att vi skulle vända när vi saktade av till skritt, det var först när vi kom på grusvägen som han insåg att vi var på hemväg. :-P
 
Tillbaka i stallet fick han äta sin betfor- och havrekrossblandning medan jag skötte om honom. Senaste veckorna har han alltid kissat efter ridning, någonting som är lite jobbigt när han står på skötselplatsen men samtidigt bra ur distansrittssynpunkt. Så idag testade jag att ställa honom i spolspiltan och han kissade lika glatt där. ;-)
 
Jag tyckte att vi red en ganska lång sväng, men i och med att vi travade så mycket så kändes det som en väldigt kort tur. Vi var ute i 75 minuter och red totalt 7,49 km.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0