Powerwalk

I fredags kom jag till stallet medan det fortfarande var ljust. Helt ljuvligt! Hämtade in en lite motvillig Hampus från hagen, han stod ju och åt...
 
Borstade och kratsade hovarna innan jag tränsade och red iväg barbacka. Jag behöver träna balansen och han behöver jobba i skritten, så det blev en perfekt kombination.
 
Red till sommarhagen för att se hur vägarna var där, men det var skare överallt. Tråkigt. :-( Vände och skrittade honom längs grusvägarna istället. Fick honom att trampa på riktigt bra i skritten, det svåra är att få honom att behålla samma tempo utan att jag behöver driva hela tiden. Men det kommer. :-)
 
När det började skymma vände vi hemåt igen och hann hem innan det var mörkt. Hampus var varm i kroppen men inte svettig, så han hade fått jobba ordentligt. :-) Stretchade och borstade av honom igen innan han fick kraftfoder och sedan återvända till hagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0