Trevlig joggtur i mörkret

Igår hade jag ingen lust att rida, men Hampus stod och trampade vid grinden, så då föll jag till föga. Tog in honom, borstade av en massa päls och kratsade hovarna. Tog sedan på de förhatliga reflexerna (kan det inte vara ljust jämt?), sadel och träns.
 
Skrittade i en ovanligt aktiv skritt för att vara Hampus. Jag behövde bara påminna honom ibland att hålla igång tempot, så visst börjar det hända saker med honom. :-) Joggade sedan i tio minuter, han blev finare för varje steg. Det är så nyttigt för honom att bara få jogga igenom kroppen, utan några andra krav än att bjuda framåt. Sista biten fick jag lite mjukare känsla i formen, även om han inte gick på tygel helt.
 
Skrittade av en nöjd häst som frustade en hel del. Jag var också nöjd, att jag tog mig ut fast allt egentligen tog emot. Varje ridpass på Hampus är något bra, även om vi bara skulle skritta i tio minuter. Något att hålla fast vid nu när det är vår men ändå inte vårväder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0