Nu sätter vi fart igen

Igår fick jag nog av att hela tiden skjuta på igångsättningen av Hampus. Så istället för att krångla en massa gav vi oss ut på promenad ihop. Vi gick runt på gården, uppför och nedför backar, gjorde lite lydnadsträning och jobbade med att öka skritten.
 
Det var jobbigt både för honom och mig, men det märktes att han tyckte att det var roligt. :-) Planen nu är att försöka jobba honom varje dag, med promenader och tömkörning på vardagarna och uteritter på helgerna. Den här veckan jobbar vi max en halvtimme och sedan ökar vi på med tio minuter varje vecka.
 
Jag känner mig taggad att komma igång, även om det är lite småjobbigt att försöka hitta honom i hagen varje kväll. ;-) Igår hade jag tur, då kom han gående när jag höll på och rengjorde vattenkaret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0